Конкурс "Розумники та розумниці"

І тур 

                                     Твір та його автор

За правильну повну відповідь команда отримує 2 бали, неповну - 1 бал.

  1. Робота над яким твором розпочалася із щоденникового запису про те, що автор хоче провести своїх героїв "через історичні події 1805, 1807, 1812 і 1856 років"? Яким періодом обмежився письменник у cтвореному ним романі? (Л. Толстой "Війна і мир"; 1805—1820 рр.)
  2. Мрії батьків про юридичну кар'єру сина не справдилися. Батьки погодилися дати йому для випробування два роки, протягом яких він мав засвідчити своє літературне обдарування і стати відомим письмен­ником. Про якого письменника йдеться? (О. де Бальзака)
  3. "Ви... побачите війну не у правильному, гарному, блискучому строю з музикою і барабанним боєм, із знаменами і гарцюючими гене­ралами, а побачите війну в справжньому її вигляді - у крові, страждан­нях і смерті", - так представляв свою книгу читачам відомий письмен­ник. Назвіть книгу і її автора. (Л. Толстой "Війна і мир")
  4. Справжнє ім'я письменника Анрі Марі Бейль. Назвіть його літе­ратурне ім'я. (Стендаль)
  5. "Палата №6", "Іонич", "Душечка". Назвіть автора цих творів. (А. Чехов)
  6. Це грандіозний твір, не знаний у світовій літературі. Його назва пов'язана з видатним твором Данте. Назвіть цей твір. (О. де Бальзак "Людська комедія")
  7. Цей письменник був учасником наполеонівських воєн, спостері­гав за пожежею в Москві у 1812 році. Хемінгуей зазначав: "Він бачив війну, і Наполеон навчив його писати. Він учив тоді усіх, але більше ніхто не навчився". Назвіть цього письменника. (Стендаль)
  8. Назвіть автора романів: "Ідіот", "Гравець", "Підліток" (Ф. Достоєвський)
  9. "Читав історію 12 року. Тільки ледар або ж ні на що не здатна людина може казати, що не знайшла заняття. Створити істинну, прав­диву історію Європи сучасного століття. Ось мета на все життя". Кому належить цей щоденниковий запис? У якому творі автор прагнув "ство­рити істинну, правдиву історію Європи"? (Л. Толстой "Війна і мир")

     10.       Цей письменник називав себе "водолазом літератури", якому доводиться пірнати в глибини людських душ, щоб відшукати в них не перли, а гріхи й вади. Він прагнув бути "істориком своєї доби, психологом і фізіологом, живописцем і лікарем, суддею і поетом того потворного організму, що зветься Парижем, Францією, Всесвітом". Назвіть письменника.

(О. де Бальзак)

11.  Свій шлях у літературі він починав з гумористичних журналів. Половину першої збірки творів цього письменника склали пародії, які він підписував літературними іменами: "Людина без селезінки", "Браті мого брата" та ін. (всього відомо близько 50 псевдонімів). Назвіть цього письменника.  (А. Чехов)

12.  Йому довелося пережити кілька жахливих хвилин очікування смерті. Він не мав жодного сумніву, що його буде страчено. Та смертну кару замінили на чотири роки каторжних робіт в Омській фортеці з подальшим відбуванням довічної служби рядовим. Назвіть цього письменника. (Ф.Достоєвський)

13.  Він викликав захоплення не лише незвичайним письменницьким даром, але і мудрістю, просвітницькою діяльністю: створював школи, вчителював, видавав підручники. Хто він?

(Л. Толстой)

14.  "... я склав у собі символ віри... Цей символ дуже простий, ось він: вірити, що нема нічого прекраснішого, глибшого, симпатичнішого, розумнішого, мужнішого, довершенішого від Христа... якби хтось мені І довів, що Христос поза істиною... то мені краще хотілося б лишитися ; Христом, ніж з істиною". Якому письменнику належить цей щоденниковий запис? (Ф. Достоєвський)

 

II тур

Як ви розумієте висловлювання видатних письменників?

За повну оригінальну відповідь - 3 бали.

  1. "Кожна людина - алмаз, який може очистити і не очистити себе. Залежно від того, наскільки він очищений, крізь нього ллється вічне світло. Отже, справа людини не світити, а намагатися очищати себе" (Л. Толстой).

2.  "Сором перед людьми - гарне почуття, але найліпше - сором перед самим собою"

(Л. Толстой).

3.  "Померти за друга за якихось виключних обставин менш велич­но, ніж щоденно і потай жертвувати собою заради нього" (Стендаль).

4.  "...бездіяльне життя не може бути чистим..." (А Чехов).

5.  "Що б сталося з літературою, якби справи її не захищалися? У нас є свій касаційний суд - це майбутнє. Щасливий той, хто може предста­ти перед ним" (О. де Бальзак).

6.  "Знання - знаряддя - а не мета" (Л. Толстой).

Write a comment

Comments: 0