Моя Літературія

Сценарій КВК8-11класах

Обладнання: учнівські малюнки до літературних творів; на великих аркушах цитати — вислови видатних людей. Музичне оформлення —за вибором організаторів.

Ведучий. Математика — це гімнастика для розуму, біологія — наука про єство людини та усього живого. А література? Це скарбниця духовних надбань людства. Тому й посідає вона серед навчальних дисциплін особливе місце.

Географію вивчають, щоб не заблукати на заплутаних шляхах Землі, астрономію — щоб не загубитись у Всесвіті. А літературу? Для того, щоб уміти відрізняти добро від зла, щоб уміти жити змістовно і красиво, без грубощів, щоб учитися на помилках та життєписах книж¬кових персонажів, а не на власних.

Сьогодні ми зібралися у цьому залі, щоб визначити, який із класів краще обізнаний із літературою.

Конкурс "Добридень, друзі!".

Команди презентують свої назви, девізи, емблеми й віта¬ють журі та суперників.

Оцінювання: 1 бал за кожну складову.

Ведучий. Від того, наскільки людина володіє даром красномовства і вмінням переконувати інших, іноді зале¬жить і мир на Землі. А чи обізнані з цим мистецтвом наші конкурсанти? Зараз дізнаємося.

Конкурс "Справжні капітани ".

Ведучий. До мікрофона по черзі запрошуються керівники команд-конкурсантів із виступами на тему «Роль літератури у розвитку людини (людства)». Прошу не за¬бувати, що '.'Стислість — сестра таланту!". Оцінювання: максимальний бал —3.

Орієнтовний зразок виступу.

У розвитку людини важливу роль відіграє література. Засіб її творення— слово. Словами ми думаємо, говори¬мо, спілкуємося з іншими людьми. А те, як ми промовляє¬мо, має велике значення. Кожне слово багатозначне. Кож¬не має суттєву дієву силу. Вслухайтесь у свою мову. Багато хто обходиться мінімальною кількістю слів, навіть не підозрюючи про величезне багатство рідної мови. Вна¬слідок цього якісь важливі для кожного думки, відтінки почуттів залишаються нерозкритими, невираженими. У результаті спрощуються та огрублюються услід за мовою і вчинки та почуття людини.

Художня література — взірець використання мовного багатства. Твори видатних письменників відзначаються точністю, образністю, жвавістю мови, емоційною вираз¬ністю та простотою. У гарному творі кожне слово — об¬раз. Ось чому ті, які люблять і читають художню літера¬туру, збагачують і розвивають своє мовлення, уміють точно висловити власні думки. Тим самим їхнє спілкуван¬ня з людьми стає цікавим і корисним.

Література — це ще й людинознавство. Вона подає ши¬року і всебічну картину людського життя, показує його в усіх проявах та складності.

Кожен справжній літературний герой — це індивіду¬альний і неповторний образ, і водночас він має спільні риси з конкретними людьми. Завдяки цьому ми постійно зістав¬ляємо героїв літератури з реальними особами і знаходимо при цьому багато спільних рис. Так, щирого і безкомпро¬місного борця зі злом ми називаємо донкіхотом, брехуна і хвастуна — Хлестаковим, скупого — Гобсеком, дріб'язко¬вого у своїй жадібності — Плюшкіним, марнославного — Мартином Борулею. Ужитті ці риси не такі виразні, не так яскраво виділяються, яку літературних героїв.

Підчас читання книги в нас формується певне ставлен¬ня до всього описаного. Ми симпатизуємо одним героям і обурюємося іншими. І це оцінка не тільки літературних персонажів, а й самого життя. Читаючи твори літерату¬ри, ми, за словами Миколи Чернишевського, «привчає-мося відвертатися від огидного, розуміти чарівність усьо¬го доброго й прекрасного, любити усе благородне, а самі робимося кращими, добрішими, благороднішими».

А ще література — це наша історія, закарбована у слові. Тож той, хто читає, ніби приєднує себе до усіх подій ми¬нувшини.

Конкурс — рольова гра «Гість на порозі».

Підготовлений учасник кожної команди виступає від імені обраного ним письменника, розповідаючи про яск¬раві моменти «свого» життя. Виступ «гостя» обмежуєть¬ся 3 хвилинами. Таким чином оголошується «прес-кон¬ференція», під час якої усі присутні вболівальники виконують роль журналістів, задаючи запитання «пись¬менникові» протягом наступної хвилини.

Оцінювання: максимальний бал «гостя» — 3; кожне оригінальне запитання «журналістів» приносить команді ще по балу.

Ведучий. А тепер, друзі, уявіть себе у ролі жур¬налістів, відряджених на прес-конференцію з якоюсь ви¬датною особою. Вас цікавить абсолютно все, що стосуєть¬ся цієї людини. Про що б ви запитали її? Будь ласка, до слова запрошуються по черзі «гості» від команд.

Орієнтовний зразок виступу одного з «пись¬менників».

Доброго дня, шановне товариство! Доля відвела мені 71 рік яскравого і, переконаний, щасливого життя. Але якби людина могла жити вічно, то 22 травня 2009 року мені виповнилося б 150 років. Народився я у столиці Шот¬ландії, Единбурзі, 1859 року в небагатій родині художни¬ка й архітектора . Якби у ті безтурботні роки дитинства хтось сказав, що я стану письменником, що мій пошуко¬вий дуету особах Шерлока Холмса й лікаря Ватсона ціка¬витиме читачів і після моєї смерті, я б назвав його неспов¬на розуму. Але життя вносить свої корективи: мої персо¬нажі й досі «живі». Варто нарешті назватися. Я — Артур Конан Дойль. І щасливий вашою цікавістю до мене.

Своєю любов'ю до книжок я завдячую матусі, яка була головним оповідачем у сім'ї. Мій улюблений автор — Майн Рід, а улюблена книжка — «Мисливці за скальпами».

Починаючи з дев'ятирічного віку, упродовж семи років я навчався у школі-інтернаті єзуїтів. Саме протягом цих важких років навчання відкрився мій хист до вигадування різних історій, які розважали моїх товаришів студентів. Пізніше мені довелося опановувати німецьку мову в Німеч¬чині. А в 1876 році я вирішив вивчати медицину, тож всту¬пив до Единбурзького університету, який у ті часи відвіду¬вав і Роберт Льюїс Стівенсон. Моїм найулюбленішим викладачем був Джозеф Белл, який у майбутньому став прототипом Шерлока Холмса.

Навчаючись, я старався допомагати своїй родині, котра мала семеро дітей. Доводилося працювати і аптекарем, і помічником лікаря. Але читав я усе ж таки багато. Навесні 1879 року було надруковано моє перше невеличке опові¬дання «Таємниця Сасасської долини».

У дванадцятирічному віці доля зробила мене єдиним годувальником сім'ї, оскільки батько потрапив до психіатричної лікарні. Перші роки медичної практики відбулися на різних морських суд¬нах, тоді життя відкрило мені як світлі, так і темні смуги. Особисте життя письменників завжди цікавить читачів. Тому не приховую, що одружувався двічі. Перший шлюб не був щасливим і тривалим: дружина померла від тубер¬кульозу. 1907 року я взяв шлюб з Джеан Лекі. Нарешті я щасливий! Я — батько трьох дітей (два сини і дочка). Успіх у літературі й медичній практиці дає змогу безбідно утри¬мувати родину і подорожувати. Мені довелося побувати у Швейцарії та Єгипті, на узбережжях Африки та Англії, Сполучених Штатів Америки, у Канаді, Голландії, Данії, Норвегії, Швеції. Лікарем довелося брати участь і в англо-бурській війні, і у війні з німцями у 1914 р. Фізичне моє життя закінчилося у 1930 р. після тривалої хвороби. Але і перед смертю я мав щастя вдихнути свіжого весняного по¬вітря у садку та доторкнутися рукою до першої весняної квітки— проліска. Я радий, що мої думки, мої почуття жи¬вуть у персонажах оповідань «Собака Баскервілів», «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»; п'єс «Ангели пітьми», «Окуляри долі»; книг «Велика бурська війна», «Загубле¬ний світ», «Отруєний пояс» та ін.

Орієнтовні запитання від слухачів:

— Шановний пане Артуре! Який момент свого життя Ви вважаєте кульмінацією?

— Що Ви хотіли довести людству своєю книгою "Загублений світ"? Чому професор Челенджер відмовляється від подальшого дослідження знайде¬ного світу?

— Чому Шерлок Холмс у всіх оповіданнях такий муд¬рий і врівноважений?

— Що Ви думаєте про життя людей XXI століття?

— Якби Вам довелося жити у наші атомні часи, чи створили б Ви Шерлока Холмса й лікаря Ватсона?

Конкурс — вікторина.

"Теоретичний бум" .

1. Смішне у літературі та мистецтві.

2. Один із засобів комічного.

3. Різке осміяння вад суспільного життя.

4. Співзвучність закінчень рядків у віршах.

5. Насмішка, виражена у формі похвали.

6. Художнє протиставлення подій, характерів.

7. Різновид комічного, що поєднує жахливе і смішне.

8. Засіб комічного: їдка насмішка.

9.Невелике оповідання, що в алегоричній формі містить моральне повчання.

"Парад літературних героїв" .

1. Фатальний жіночий образ, що змалював у одной¬менному вірші Г.Гейне.

2. Головний персонаж роману Дж.Свіфта, який відвідав Ліліпутію.

3. Прізвище гоголівського персонажа з поеми «Мертві душі», про якого автор сказав: «И до такой ничтожности, мелочности, гадости мог снизойти человек!»

4. Хто з персонажів Й.В. Гете помер після вислову: «Спинися мить, ти прекрасна!»

5.Героїня казки, що взувала соболеві черевички.

6. Титан, якого Зевс звелів прикувати до скелі у Кав¬казьких горах.

 

7. Чоловіче ім'я, що означає «сонце». У його власника була закохана героїня роману «Собор Паризької Богома¬тері».

8. Герой повісті Ч. Джкенса, який тричі подорожував з духами.

9.Крилатий персонаж казки «Снігова королева».

"Незвичайна географія" .

1.Країна, громадянами якої є усі відомі герої художніх творів.

2.Країна, яку уславили своїми іменам Гете, Шиллер, Гейне.

3.Країна, у якій перепочили Кай та Герда, перш ніж вирушити додому.

4.Назва країни, міфологія якої дала світові Геракла.

5.Країна, господарем якої визнано Кота Ученого.

6.Назва континенту, на який потрапила шхуна «Пілігрим».

7.Назва країни, яка повинна пишатися талантами В. Гюго, Ф. Війона.

8.Яка країна подарувала світовій літературі Г.К. Ан¬дерсена?

9.Назва країни, у якій виник такий ліричний жанр, як хоку.

Конкурс уболівальників.

Ведучий. Приваблива наука географія! Завдяки їй ми можемо подумки облетіти усю Земну кулю. А скільки цікавинок вона розкриває, сюрпризів приносить!? От, на¬приклад, усі ми чули про Атлантиду. Але на географічній карті можна її не шукати, оскільки все одно не знайдеш. Як, між іншим, і Літературію. Та що там якась Атланти¬да? Олександр Пушкін взагалі всіх вразив. Пам'ятаєте?

У Лукоморья дуб зеленый.

Златая цепь на дубе том.

И днем, и ночью кот ученый

Все ходит подцепи кругом.

Идет направо — песнь заводит...

Хто спробує проспівати пісню кота з країни Лукомор'є?

Ведучий. Продовжуємо ходити разом із чарівним ко¬том. Цього разу повертаємо ліворуч та слухаємо «казочку котячу».

Уболівальник іншої команди «розповідає» вголос казку див¬ного кота, додаючи цим виступом 1 бал уподобаній команді.

Ведучий. Кого тільки немає у тому Лукомор'ї, а у Літератури так іще більше! Наприклад, російський бай¬кар Іван Крилов розповів про одну дуже довірливу Воро¬ну, яка надмірно дослухалася до лисячих лестощів:

Спой, светик, не стыдись,

Что ежели, сестрица,

При красоте такой

И петь ты мастерица ?..

Ворона каркнула

Во все воронье горло,

Сыр выпал — с ним была

Плутовка такова!

Уявіть себе на місці цієї ворони та зреагуйте на втрату сиру.

Уболівальник третьої команди у ролі ображеної Ворони теж приносить 1 бал уподобаній команді.

Конкурс «Ерудит».

Кожній команді пропонується три завдання; на підго¬товку відповідей дається 5 хвилин.

Оцінювання: кожна правильна й вичерпна відповідь приносить команді 2 бали.

Зразки запитань і завдань.

 

Картка 1.

1.Хто зайвий? Чому?

«Вовк і ягня», «Квартет», «Листя і коріння», «За-чумлені звірі», «Собор Паризької Богоматері», «Ли¬сиця й виноград»:

2. Кому із відомих письменників 20 березня 2009 року виповнилося 200 років від дня народження? Що ви знаєте про цю людину?

3. Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Кар тка 2.

1. Хто зайвий? Чому?

Есмеральда, Код Фролло, Феб де Шатопер, їудула, баба яга, Гренгуар.

2. Хто в Європі вважається основоположником байки як жанру літератури? Що ви знаєте про цю людину?

3. Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Кар тка 3.

1.Хто зайвий? Чому?

Фрідріх Шиллер, Дайте Аліг'єрі, Тарас Бульба, Вальтер Скотт, Микола Гоголь, Джордж Байрон.

2. Хто із відомих письменників XIX ст. вважається «бать¬ком» європейського романтизму? Що ви знаєте про цього митця?

3. Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Цитати, що розклеєні по залу (заздалегідь набрані на аркушах формату А-4):

1. Краща в світі мета — бути хорошою людиною. (Ціцерон).

2. Перлина любить ховатися в непоказній оболонці. (Японське прислів'я).

 

3. Бути людиною — означає відчувати, що ти за все відповідаєш.-(А. де Сент-Екзюпері).

4. Я не знаю найвищого подвигу, аніж подати руку занепалому духом. (М. Гоголь).

5. Байдужість — це найбільша жорстокість. (Автор¬ство не виявлено).

6.І серед людей більше копій, ніж оригіналів.(П. Пікассо).

7. Неможливо бути героєм, але завжди можна залиша¬тися людиною. (Й.В.Гете).

8. Голос краси звучить тихо: його вловлюють лише найчутливіші вуха. (Ф. Ніцше).

Ведучий. Команди працюють, а я оголошую для вбо¬лівальників чергову гру. Називається вона «Снігова куля». Для виконання вимог гри запрошую до центра залу по три представники від кожної групи вболівальників, які шикуються у шеренгу в такому порядку: 1-й, 2-й, 3-й, 1-й, 2-й, 3-й, 1-й, 2-й, 3-й. Завдання: скласти колективну відповідь на дане запитання, маючи змогу додати у відповідь тільки одне слово, при цьому повторивши те, що було сказано попереднім гравцем.

— Потрібна чи не потрібна у школі література як навчальна дисципліна? Чому?

І.Я...

2. Я вважаю..,

3. Я вважаю, що ...

4. Я вважаю, що література ...

5. Я вважаю, що література у ...

6. Я вважаю, що література у школі...

7. Я вважаю, що література у школі як...

8. Я вважаю, що література у школі як навчальна ...

9. Я вважаю, що література у школі як навчальна дисципліна ...

10.Я вважаю, що література у школі як навчальна дисципліна необхідна

2. ...бо,.

3. ...бо змушує...

4. ... бо змушує людей...

5. ... бо змушує людей бачити ...

6. ... бо змушує людей бачити красу ...

7. ... бо змушує людей бачити красу слова ...

8.... бо змушує людей бачити красу слова й розрізняти...

9.... бо змушує людей бачити красу слова й розрізняти добро і зло, а також відображає справжні життєві цінності.

В едуч и й . Яка чудова думка! Наскільки приємно спілкуватися зі справжніми знавцями літератури, які ро¬зуміють її виняткове значення для людини!

Дякую гравцям за цікавий словесний марафон і прошу повернутися до своїх місць у залі, оскільки час перевіри¬ти роботу команд із картками.

Представники команд зачитують завдання й дають відповіді.

Висновки журі.

Нагородження учасників у номінаціях: « Найактивніший уболівальник», «Видатний гість», «Справжні знавці літе¬ратури».

Ведучий. Дякую за участь у нашому КВК усім не¬байдужим. Читайте книжки, любіть країну Літературію, а вона віддячить вам за це красою слова, наснажить на добрі вчинки.

                                    Моя Літературія


Сценарій КВК8-11класах 


Обладнання: учнівські малюнки до літературних творів; на великих аркушах цитати — вислови видатних людей. Музичне оформлення —за вибором організаторів.

Ведучий. Математика — це гімнастика для розуму, біологія — наука про єство людини та усього живого. А література? Це скарбниця духовних надбань людства. Тому й посідає вона серед навчальних дисциплін особливе місце.

Географію вивчають, щоб не заблукати на заплутаних шляхах Землі, астрономію — щоб не загубитись у Всесвіті. А літературу? Для того, щоб уміти відрізняти добро від зла, щоб уміти жити змістовно і красиво, без грубощів, щоб учитися на помилках та життєписах книж­кових персонажів, а не на власних.

Сьогодні ми зібралися у цьому залі, щоб визначити, який із класів краще обізнаний із літературою.

Конкурс "Добридень, друзі!".

Команди презентують свої назви, девізи, емблеми й віта­ють журі та суперників.

Оцінювання: 1 бал за кожну складову.

Ведучий. Від того, наскільки людина володіє даром красномовства і вмінням переконувати інших, іноді зале­жить і мир на Землі. А чи обізнані з цим мистецтвом наші конкурсанти? Зараз дізнаємося.

Конкурс "Справжні капітани ".

Ведучий. До мікрофона по черзі запрошуються керівники команд-конкурсантів із виступами на тему «Роль літератури у розвитку людини (людства)». Прошу не за­бувати, що '.'Стислість — сестра таланту!".  Оцінювання: максимальний бал —3.

Орієнтовний зразок виступу.

У розвитку людини важливу роль відіграє література. Засіб її творення— слово. Словами ми думаємо, говори­мо, спілкуємося з іншими людьми. А те, як ми промовляє­мо, має велике значення. Кожне слово багатозначне. Кож­не має суттєву дієву силу. Вслухайтесь у свою мову. Багато хто обходиться мінімальною кількістю слів, навіть не підозрюючи про величезне багатство рідної мови. Вна­слідок цього якісь важливі для кожного думки, відтінки почуттів залишаються нерозкритими, невираженими. У результаті спрощуються та огрублюються услід за мовою і вчинки та почуття людини.

Художня література — взірець використання мовного багатства. Твори видатних письменників відзначаються точністю, образністю, жвавістю мови, емоційною вираз­ністю та простотою. У гарному творі кожне слово — об­раз. Ось чому ті, які люблять і читають художню літера­туру, збагачують і розвивають своє мовлення, уміють точно висловити власні думки. Тим самим їхнє спілкуван­ня з людьми стає цікавим і корисним.

Література — це ще й людинознавство. Вона подає ши­року і всебічну картину людського життя, показує його в усіх проявах та складності.

Кожен справжній літературний герой — це індивіду­альний і неповторний образ, і водночас він має спільні риси з конкретними людьми. Завдяки цьому ми постійно зістав­ляємо героїв літератури з реальними особами і знаходимо при цьому багато спільних рис. Так, щирого і безкомпро­місного борця зі злом ми називаємо донкіхотом, брехуна і хвастуна — Хлестаковим, скупого — Гобсеком, дріб'язко­вого у своїй жадібності — Плюшкіним, марнославного — Мартином Борулею. Ужитті ці риси не такі виразні, не так яскраво виділяються, яку літературних героїв.

Підчас читання книги в нас формується певне ставлен­ня до всього описаного. Ми симпатизуємо одним героям і обурюємося іншими. І це оцінка не тільки літературних персонажів, а й самого життя. Читаючи твори літерату­ри, ми, за словами Миколи Чернишевського, «привчає­мося відвертатися від огидного, розуміти чарівність усьо­го доброго й прекрасного, любити усе благородне, а самі робимося кращими, добрішими, благороднішими».

А ще література — це наша історія, закарбована у слові. Тож той, хто читає, ніби приєднує себе до усіх подій ми­нувшини.

Конкурс — рольова гра «Гість на порозі».

Підготовлений учасник кожної команди виступає від імені обраного ним письменника, розповідаючи про яск­раві моменти «свого» життя. Виступ «гостя» обмежуєть­ся 3 хвилинами. Таким чином оголошується «прес-кон­ференція», під час якої усі присутні вболівальники виконують роль журналістів, задаючи запитання «пись­менникові» протягом наступної хвилини.

Оцінювання: максимальний бал «гостя» — 3; кожне оригінальне запитання «журналістів» приносить команді ще по балу.

Ведучий. А тепер, друзі, уявіть себе у ролі жур­налістів, відряджених на прес-конференцію з якоюсь ви­датною особою. Вас цікавить абсолютно все, що стосуєть­ся цієї людини. Про що б ви запитали її? Будь ласка, до слова запрошуються по черзі «гості» від команд.

Орієнтовний зразок виступу одного з «пись­менників».

Доброго дня, шановне товариство! Доля відвела мені 71 рік яскравого і, переконаний, щасливого життя. Але якби людина могла жити вічно, то 22 травня 2009 року мені виповнилося б 150 років. Народився я у столиці Шот­ландії, Единбурзі, 1859 року в небагатій родині художни­ка й архітектора . Якби у ті безтурботні роки дитинства хтось сказав, що я стану письменником, що мій пошуко­вий дуету особах Шерлока Холмса й лікаря Ватсона ціка­витиме читачів і після моєї смерті, я б назвав його неспов­на розуму. Але життя вносить свої корективи: мої персо­нажі й досі «живі». Варто нарешті назватися. Я — Артур Конан Дойль. І щасливий вашою цікавістю до мене.

Своєю любов'ю до книжок я завдячую матусі, яка була головним оповідачем у сім'ї. Мій улюблений автор — Майн Рід, а улюблена книжка — «Мисливці за скальпами».

Починаючи з дев'ятирічного віку, упродовж семи років я навчався у школі-інтернаті єзуїтів. Саме протягом цих важких років навчання відкрився мій хист до вигадування різних історій, які розважали моїх товаришів студентів. Пізніше мені довелося опановувати німецьку мову в Німеч­чині. А в 1876 році я вирішив вивчати медицину, тож всту­пив до Единбурзького університету, який у ті часи відвіду­вав і Роберт Льюїс Стівенсон. Моїм найулюбленішим викладачем був Джозеф Белл, який у майбутньому став прототипом Шерлока Холмса.

Навчаючись, я старався допомагати своїй родині, котра мала семеро дітей. Доводилося працювати і аптекарем, і помічником лікаря. Але читав я усе ж таки багато. Навесні 1879 року було надруковано моє перше невеличке опові­дання «Таємниця Сасасської долини».

 У дванадцятирічному віці доля зробила мене єдиним годувальником сім'ї, оскільки батько потрапив до психіатричної лікарні. Перші роки медичної практики відбулися на різних морських суд­нах, тоді життя відкрило мені як світлі, так і темні смуги. Особисте життя письменників завжди цікавить читачів. Тому не приховую, що одружувався двічі. Перший шлюб не був щасливим і тривалим: дружина померла від тубер­кульозу. 1907 року я взяв шлюб з Джеан Лекі. Нарешті я щасливий! Я — батько трьох дітей (два сини і дочка). Успіх у літературі й медичній практиці дає змогу безбідно утри­мувати родину і подорожувати. Мені довелося побувати у Швейцарії та Єгипті, на узбережжях Африки та Англії, Сполучених Штатів Америки, у Канаді, Голландії, Данії, Норвегії, Швеції. Лікарем довелося брати участь і в англо-бурській війні, і у війні з німцями у 1914 р. Фізичне моє життя закінчилося у 1930 р. після тривалої хвороби. Але і перед смертю я мав щастя вдихнути свіжого весняного по­вітря у садку та доторкнутися рукою до першої весняної квітки— проліска. Я радий, що мої думки, мої почуття жи­вуть у персонажах оповідань «Собака Баскервілів», «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»; п'єс «Ангели пітьми», «Окуляри долі»; книг «Велика бурська війна», «Загубле­ний світ», «Отруєний пояс» та ін.

Орієнтовні запитання від слухачів:

Шановний пане Артуре! Який момент свого життя Ви вважаєте кульмінацією?

Що Ви хотіли довести людству своєю книгою "Загублений світ"? Чому професор Челенджер відмовляється від подальшого дослідження знайде­ного світу?

Чому Шерлок Холмс у всіх оповіданнях такий муд­рий і врівноважений?

— Що Ви думаєте про життя людей XXI століття?

     Якби Вам довелося жити у наші атомні часи, чи створили б Ви Шерлока Холмса й лікаря Ватсона?

Конкурс — вікторина.

"Теоретичний бум" .

1. Смішне у літературі та мистецтві.

2.Один із засобів комічного.

3.Різке осміяння вад суспільного життя.

4.Співзвучність закінчень рядків у віршах.

5.Насмішка, виражена у формі похвали.

6.Художнє протиставлення подій, характерів.

7.Різновид комічного, що поєднує жахливе і смішне.

8.Засіб комічного: їдка насмішка.

9.Невелике оповідання, що в алегоричній формі містить моральне повчання.

"Парад літературних героїв" .

1. Фатальний жіночий образ, що змалював у одной­менному вірші Г.Гейне.

2. Головний персонаж роману Дж.Свіфта, який відвідав Ліліпутію.

3. Прізвище гоголівського персонажа з поеми «Мертві душі», про якого автор сказав: «И до такой ничтожности, мелочности, гадости мог снизойти человек!»

4. Хто з персонажів Й.В. Гете помер після вислову: «Спинися мить, ти прекрасна!»

  5.Героїня казки, що взувала соболеві черевички.

6. Титан, якого Зевс звелів прикувати до скелі у Кав­казьких горах.


7. Чоловіче ім'я, що означає «сонце». У його власника була закохана героїня роману «Собор Паризької Богома­тері».

8. Герой повісті Ч. Джкенса, який тричі подорожував з духами.

  9.Крилатий персонаж казки «Снігова королева».
"Незвичайна географія" .

 1.Країна, громадянами якої є усі відомі герої художніх творів.

2.Країна, яку уславили своїми іменам Гете, Шиллер, Гейне.

3.Країна, у якій перепочили Кай та Герда, перш ніж вирушити додому.

  4.Назва країни, міфологія якої дала світові Геракла.

 5.Країна, господарем якої визнано Кота Ученого.

  6.Назва континенту, на який потрапила шхуна «Пілігрим».

7.Назва країни, яка повинна пишатися талантами В. Гюго, Ф. Війона.

8.Яка країна подарувала світовій літературі Г.К. Ан­дерсена?

9.Назва країни, у якій виник такий ліричний жанр, як хоку.

Конкурс уболівальників.

Ведучий. Приваблива наука географія! Завдяки їй ми можемо подумки облетіти усю Земну кулю. А скільки цікавинок вона розкриває, сюрпризів приносить!? От, на­приклад, усі ми чули про Атлантиду. Але на географічній карті можна її не шукати, оскільки все одно не знайдеш. Як, між іншим, і Літературію. Та що там якась Атланти­да? Олександр Пушкін взагалі всіх вразив. Пам'ятаєте?

У Лукоморья дуб зеленый.

Златая цепь на дубе том.

И днем, и ночью кот ученый

Все ходит подцепи кругом.

Идет направо — песнь заводит...

Хто спробує проспівати пісню кота з країни Лукомор'є?

Ведучий. Продовжуємо ходити разом із чарівним ко­том. Цього разу повертаємо ліворуч та слухаємо «казочку котячу».

Уболівальник іншої команди «розповідає» вголос казку див­ного кота, додаючи цим виступом 1 бал уподобаній команді.

Ведучий. Кого тільки немає у тому Лукомор'ї, а у Літератури так іще більше! Наприклад, російський бай­кар Іван Крилов розповів про одну дуже довірливу Воро­ну, яка надмірно дослухалася до лисячих лестощів:

Спой, светик, не стыдись,

Что ежели, сестрица,

При красоте такой

И петь ты мастерица ?..

            Ворона каркнула

            Во все воронье горло,

           Сыр выпал — с ним была

           Плутовка такова!

Уявіть себе на місці цієї ворони та зреагуйте на втрату сиру.

Уболівальник третьої команди у ролі ображеної Ворони теж приносить 1 бал уподобаній команді.

Конкурс «Ерудит».

Кожній команді пропонується три завдання; на підго­товку відповідей дається 5 хвилин.

Оцінювання: кожна правильна й вичерпна відповідь приносить команді 2 бали.

Зразки запитань і  завдань.

 

Картка   1.

 1.Хто зайвий? Чому?

«Вовк і ягня», «Квартет», «Листя і коріння», «За-чумлені звірі», «Собор Паризької Богоматері», «Ли­сиця й виноград»:

2.Кому із відомих письменників 20 березня 2009 року виповнилося 200 років від дня народження? Що ви знаєте про цю людину?

3.Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Кар тка  2.

1.         Хто зайвий? Чому?

Есмеральда, Код Фролло, Феб де Шатопер, їудула, баба яга, Гренгуар.

2.Хто в Європі вважається основоположником байки як жанру літератури? Що ви знаєте про цю людину?

3.Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Кар тка  3.

  1.Хто зайвий? Чому?

Фрідріх Шиллер, Дайте Аліг'єрі, Тарас Бульба, Вальтер Скотт, Микола Гоголь, Джордж Байрон.

2.Хто із відомих письменників XIX ст. вважається «бать­ком» європейського романтизму? Що ви знаєте про цього митця?

3.Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Цитати, що розклеєні по залу (заздалегідь набрані на аркушах формату А-4):

1. Краща в світі мета бути хорошою людиною. (Ціцерон).

2. Перлина любить ховатися в непоказній оболонці. (Японське прислів'я).

 

3. Бути людиною — означає відчувати, що ти за все відповідаєш.-(А. де Сент-Екзюпері).

4. Я не знаю найвищого подвигу, аніж подати руку занепалому духом. (М. Гоголь).

5. Байдужість — це найбільша жорстокість. (Автор­ство не виявлено).

  6.І серед людей більше копій, ніж оригіналів.(П. Пікассо).

7. Неможливо бути героєм, але завжди можна залиша­тися людиною. (Й.В.Гете).

8. Голос краси звучить тихо: його вловлюють лише найчутливіші вуха. (Ф. Ніцше).

Ведучий. Команди працюють, а я оголошую для вбо­лівальників чергову гру. Називається вона «Снігова куля». Для виконання вимог гри запрошую до центра залу по три представники від кожної групи вболівальників, які шикуються у шеренгу в такому порядку: 1-й, 2-й, 3-й, 1-й, 2-й, 3-й, 1-й, 2-й, 3-й. Завдання: скласти колективну відповідь на дане запитання, маючи змогу додати у відповідь тільки одне слово, при цьому повторивши те, що було сказано попереднім гравцем.

— Потрібна чи не потрібна у школі література як навчальна дисципліна? Чому?

І.Я...

2. Я вважаю..,

3. Я вважаю, що ...

4. Я вважаю, що література ...

5. Я вважаю, що література у ...

6. Я вважаю, що література у школі...

7. Я вважаю, що література у школі як...

8. Я вважаю, що література у школі як навчальна ...

9. Я вважаю, що література у школі як навчальна дисципліна ...

10.Я вважаю, що література у школі як навчальна дисципліна необхідна

2. ...бо,.

3. ...бо змушує...

4. ... бо змушує людей...

5. ... бо змушує людей бачити ...

6. ... бо змушує людей бачити красу ...

7. ... бо змушує людей бачити красу слова ...

8.... бо змушує людей бачити красу слова й розрізняти...

9.... бо змушує людей бачити красу слова й розрізняти добро і зло, а також відображає справжні життєві цінності.

В едуч и й . Яка чудова думка! Наскільки приємно спілкуватися зі справжніми знавцями літератури, які ро­зуміють її виняткове значення для людини!

Дякую гравцям за цікавий словесний марафон і прошу повернутися до своїх місць у залі, оскільки час перевіри­ти роботу команд із картками.

Представники команд зачитують завдання й дають відповіді.

Висновки журі.

Нагородження учасників у номінаціях: « Найактивніший уболівальник», «Видатний гість», «Справжні знавці літе­ратури».

Ведучий. Дякую за участь у нашому КВК усім не­байдужим. Читайте книжки, любіть країну Літературію, а вона віддячить вам за це красою слова, наснажить на добрі вчинки.

.

 

Моя Літературія

Сценарій КВК8-11класах

Обладнання: учнівські малюнки до літературних творів; на великих аркушах цитати — вислови видатних людей. Музичне оформлення —за вибором організаторів.

Ведучий. Математика — це гімнастика для розуму, біологія — наука про єство людини та усього живого. А література? Це скарбниця духовних надбань людства. Тому й посідає вона серед навчальних дисциплін особливе місце.

Географію вивчають, щоб не заблукати на заплутаних шляхах Землі, астрономію — щоб не загубитись у Всесвіті. А літературу? Для того, щоб уміти відрізняти добро від зла, щоб уміти жити змістовно і красиво, без грубощів, щоб учитися на помилках та життєписах книж¬кових персонажів, а не на власних.

Сьогодні ми зібралися у цьому залі, щоб визначити, який із класів краще обізнаний із літературою.

Конкурс "Добридень, друзі!".

Команди презентують свої назви, девізи, емблеми й віта¬ють журі та суперників.

Оцінювання: 1 бал за кожну складову.

Ведучий. Від того, наскільки людина володіє даром красномовства і вмінням переконувати інших, іноді зале¬жить і мир на Землі. А чи обізнані з цим мистецтвом наші конкурсанти? Зараз дізнаємося.

Конкурс "Справжні капітани ".

Ведучий. До мікрофона по черзі запрошуються керівники команд-конкурсантів із виступами на тему «Роль літератури у розвитку людини (людства)». Прошу не за¬бувати, що '.'Стислість — сестра таланту!". Оцінювання: максимальний бал —3.

Орієнтовний зразок виступу.

У розвитку людини важливу роль відіграє література. Засіб її творення— слово. Словами ми думаємо, говори¬мо, спілкуємося з іншими людьми. А те, як ми промовляє¬мо, має велике значення. Кожне слово багатозначне. Кож¬не має суттєву дієву силу. Вслухайтесь у свою мову. Багато хто обходиться мінімальною кількістю слів, навіть не підозрюючи про величезне багатство рідної мови. Вна¬слідок цього якісь важливі для кожного думки, відтінки почуттів залишаються нерозкритими, невираженими. У результаті спрощуються та огрублюються услід за мовою і вчинки та почуття людини.

Художня література — взірець використання мовного багатства. Твори видатних письменників відзначаються точністю, образністю, жвавістю мови, емоційною вираз¬ністю та простотою. У гарному творі кожне слово — об¬раз. Ось чому ті, які люблять і читають художню літера¬туру, збагачують і розвивають своє мовлення, уміють точно висловити власні думки. Тим самим їхнє спілкуван¬ня з людьми стає цікавим і корисним.

Література — це ще й людинознавство. Вона подає ши¬року і всебічну картину людського життя, показує його в усіх проявах та складності.

Кожен справжній літературний герой — це індивіду¬альний і неповторний образ, і водночас він має спільні риси з конкретними людьми. Завдяки цьому ми постійно зістав¬ляємо героїв літератури з реальними особами і знаходимо при цьому багато спільних рис. Так, щирого і безкомпро¬місного борця зі злом ми називаємо донкіхотом, брехуна і хвастуна — Хлестаковим, скупого — Гобсеком, дріб'язко¬вого у своїй жадібності — Плюшкіним, марнославного — Мартином Борулею. Ужитті ці риси не такі виразні, не так яскраво виділяються, яку літературних героїв.

Підчас читання книги в нас формується певне ставлен¬ня до всього описаного. Ми симпатизуємо одним героям і обурюємося іншими. І це оцінка не тільки літературних персонажів, а й самого життя. Читаючи твори літерату¬ри, ми, за словами Миколи Чернишевського, «привчає-мося відвертатися від огидного, розуміти чарівність усьо¬го доброго й прекрасного, любити усе благородне, а самі робимося кращими, добрішими, благороднішими».

А ще література — це наша історія, закарбована у слові. Тож той, хто читає, ніби приєднує себе до усіх подій ми¬нувшини.

Конкурс — рольова гра «Гість на порозі».

Підготовлений учасник кожної команди виступає від імені обраного ним письменника, розповідаючи про яск¬раві моменти «свого» життя. Виступ «гостя» обмежуєть¬ся 3 хвилинами. Таким чином оголошується «прес-кон¬ференція», під час якої усі присутні вболівальники виконують роль журналістів, задаючи запитання «пись¬менникові» протягом наступної хвилини.

Оцінювання: максимальний бал «гостя» — 3; кожне оригінальне запитання «журналістів» приносить команді ще по балу.

Ведучий. А тепер, друзі, уявіть себе у ролі жур¬налістів, відряджених на прес-конференцію з якоюсь ви¬датною особою. Вас цікавить абсолютно все, що стосуєть¬ся цієї людини. Про що б ви запитали її? Будь ласка, до слова запрошуються по черзі «гості» від команд.

Орієнтовний зразок виступу одного з «пись¬менників».

Доброго дня, шановне товариство! Доля відвела мені 71 рік яскравого і, переконаний, щасливого життя. Але якби людина могла жити вічно, то 22 травня 2009 року мені виповнилося б 150 років. Народився я у столиці Шот¬ландії, Единбурзі, 1859 року в небагатій родині художни¬ка й архітектора . Якби у ті безтурботні роки дитинства хтось сказав, що я стану письменником, що мій пошуко¬вий дуету особах Шерлока Холмса й лікаря Ватсона ціка¬витиме читачів і після моєї смерті, я б назвав його неспов¬на розуму. Але життя вносить свої корективи: мої персо¬нажі й досі «живі». Варто нарешті назватися. Я — Артур Конан Дойль. І щасливий вашою цікавістю до мене.

Своєю любов'ю до книжок я завдячую матусі, яка була головним оповідачем у сім'ї. Мій улюблений автор — Майн Рід, а улюблена книжка — «Мисливці за скальпами».

Починаючи з дев'ятирічного віку, упродовж семи років я навчався у школі-інтернаті єзуїтів. Саме протягом цих важких років навчання відкрився мій хист до вигадування різних історій, які розважали моїх товаришів студентів. Пізніше мені довелося опановувати німецьку мову в Німеч¬чині. А в 1876 році я вирішив вивчати медицину, тож всту¬пив до Единбурзького університету, який у ті часи відвіду¬вав і Роберт Льюїс Стівенсон. Моїм найулюбленішим викладачем був Джозеф Белл, який у майбутньому став прототипом Шерлока Холмса.

Навчаючись, я старався допомагати своїй родині, котра мала семеро дітей. Доводилося працювати і аптекарем, і помічником лікаря. Але читав я усе ж таки багато. Навесні 1879 року було надруковано моє перше невеличке опові¬дання «Таємниця Сасасської долини».

У дванадцятирічному віці доля зробила мене єдиним годувальником сім'ї, оскільки батько потрапив до психіатричної лікарні. Перші роки медичної практики відбулися на різних морських суд¬нах, тоді життя відкрило мені як світлі, так і темні смуги. Особисте життя письменників завжди цікавить читачів. Тому не приховую, що одружувався двічі. Перший шлюб не був щасливим і тривалим: дружина померла від тубер¬кульозу. 1907 року я взяв шлюб з Джеан Лекі. Нарешті я щасливий! Я — батько трьох дітей (два сини і дочка). Успіх у літературі й медичній практиці дає змогу безбідно утри¬мувати родину і подорожувати. Мені довелося побувати у Швейцарії та Єгипті, на узбережжях Африки та Англії, Сполучених Штатів Америки, у Канаді, Голландії, Данії, Норвегії, Швеції. Лікарем довелося брати участь і в англо-бурській війні, і у війні з німцями у 1914 р. Фізичне моє життя закінчилося у 1930 р. після тривалої хвороби. Але і перед смертю я мав щастя вдихнути свіжого весняного по¬вітря у садку та доторкнутися рукою до першої весняної квітки— проліска. Я радий, що мої думки, мої почуття жи¬вуть у персонажах оповідань «Собака Баскервілів», «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»; п'єс «Ангели пітьми», «Окуляри долі»; книг «Велика бурська війна», «Загубле¬ний світ», «Отруєний пояс» та ін.

Орієнтовні запитання від слухачів:

— Шановний пане Артуре! Який момент свого життя Ви вважаєте кульмінацією?

— Що Ви хотіли довести людству своєю книгою "Загублений світ"? Чому професор Челенджер відмовляється від подальшого дослідження знайде¬ного світу?

— Чому Шерлок Холмс у всіх оповіданнях такий муд¬рий і врівноважений?

— Що Ви думаєте про життя людей XXI століття?

— Якби Вам довелося жити у наші атомні часи, чи створили б Ви Шерлока Холмса й лікаря Ватсона?

Конкурс — вікторина.

"Теоретичний бум" .

1. Смішне у літературі та мистецтві.

2. Один із засобів комічного.

3. Різке осміяння вад суспільного життя.

4. Співзвучність закінчень рядків у віршах.

5. Насмішка, виражена у формі похвали.

6. Художнє протиставлення подій, характерів.

7. Різновид комічного, що поєднує жахливе і смішне.

8. Засіб комічного: їдка насмішка.

9.Невелике оповідання, що в алегоричній формі містить моральне повчання.

"Парад літературних героїв" .

1. Фатальний жіночий образ, що змалював у одной¬менному вірші Г.Гейне.

2. Головний персонаж роману Дж.Свіфта, який відвідав Ліліпутію.

3. Прізвище гоголівського персонажа з поеми «Мертві душі», про якого автор сказав: «И до такой ничтожности, мелочности, гадости мог снизойти человек!»

4. Хто з персонажів Й.В. Гете помер після вислову: «Спинися мить, ти прекрасна!»

5.Героїня казки, що взувала соболеві черевички.

6. Титан, якого Зевс звелів прикувати до скелі у Кав¬казьких горах.

 

7. Чоловіче ім'я, що означає «сонце». У його власника була закохана героїня роману «Собор Паризької Богома¬тері».

8. Герой повісті Ч. Джкенса, який тричі подорожував з духами.

9.Крилатий персонаж казки «Снігова королева».

"Незвичайна географія" .

1.Країна, громадянами якої є усі відомі герої художніх творів.

2.Країна, яку уславили своїми іменам Гете, Шиллер, Гейне.

3.Країна, у якій перепочили Кай та Герда, перш ніж вирушити додому.

4.Назва країни, міфологія якої дала світові Геракла.

5.Країна, господарем якої визнано Кота Ученого.

6.Назва континенту, на який потрапила шхуна «Пілігрим».

7.Назва країни, яка повинна пишатися талантами В. Гюго, Ф. Війона.

8.Яка країна подарувала світовій літературі Г.К. Ан¬дерсена?

9.Назва країни, у якій виник такий ліричний жанр, як хоку.

Конкурс уболівальників.

Ведучий. Приваблива наука географія! Завдяки їй ми можемо подумки облетіти усю Земну кулю. А скільки цікавинок вона розкриває, сюрпризів приносить!? От, на¬приклад, усі ми чули про Атлантиду. Але на географічній карті можна її не шукати, оскільки все одно не знайдеш. Як, між іншим, і Літературію. Та що там якась Атланти¬да? Олександр Пушкін взагалі всіх вразив. Пам'ятаєте?

У Лукоморья дуб зеленый.

Златая цепь на дубе том.

И днем, и ночью кот ученый

Все ходит подцепи кругом.

Идет направо — песнь заводит...

Хто спробує проспівати пісню кота з країни Лукомор'є?

Ведучий. Продовжуємо ходити разом із чарівним ко¬том. Цього разу повертаємо ліворуч та слухаємо «казочку котячу».

Уболівальник іншої команди «розповідає» вголос казку див¬ного кота, додаючи цим виступом 1 бал уподобаній команді.

Ведучий. Кого тільки немає у тому Лукомор'ї, а у Літератури так іще більше! Наприклад, російський бай¬кар Іван Крилов розповів про одну дуже довірливу Воро¬ну, яка надмірно дослухалася до лисячих лестощів:

Спой, светик, не стыдись,

Что ежели, сестрица,

При красоте такой

И петь ты мастерица ?..

Ворона каркнула

Во все воронье горло,

Сыр выпал — с ним была

Плутовка такова!

Уявіть себе на місці цієї ворони та зреагуйте на втрату сиру.

Уболівальник третьої команди у ролі ображеної Ворони теж приносить 1 бал уподобаній команді.

Конкурс «Ерудит».

Кожній команді пропонується три завдання; на підго¬товку відповідей дається 5 хвилин.

Оцінювання: кожна правильна й вичерпна відповідь приносить команді 2 бали.

Зразки запитань і завдань.

 

Картка 1.

1.Хто зайвий? Чому?

«Вовк і ягня», «Квартет», «Листя і коріння», «За-чумлені звірі», «Собор Паризької Богоматері», «Ли¬сиця й виноград»:

2. Кому із відомих письменників 20 березня 2009 року виповнилося 200 років від дня народження? Що ви знаєте про цю людину?

3. Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Кар тка 2.

1. Хто зайвий? Чому?

Есмеральда, Код Фролло, Феб де Шатопер, їудула, баба яга, Гренгуар.

2. Хто в Європі вважається основоположником байки як жанру літератури? Що ви знаєте про цю людину?

3. Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Кар тка 3.

1.Хто зайвий? Чому?

Фрідріх Шиллер, Дайте Аліг'єрі, Тарас Бульба, Вальтер Скотт, Микола Гоголь, Джордж Байрон.

2. Хто із відомих письменників XIX ст. вважається «бать¬ком» європейського романтизму? Що ви знаєте про цього митця?

3. Оберіть одну із цитат, що розклеєні по нашому залу. Як ви розумієте думку її автора? Чи підтримуєте його?

Цитати, що розклеєні по залу (заздалегідь набрані на аркушах формату А-4):

1. Краща в світі мета — бути хорошою людиною. (Ціцерон).

2. Перлина любить ховатися в непоказній оболонці. (Японське прислів'я).

 

3. Бути людиною — означає відчувати, що ти за все відповідаєш.-(А. де Сент-Екзюпері).

4. Я не знаю найвищого подвигу, аніж подати руку занепалому духом. (М. Гоголь).

5. Байдужість — це найбільша жорстокість. (Автор¬ство не виявлено).

6.І серед людей більше копій, ніж оригіналів.(П. Пікассо).

7. Неможливо бути героєм, але завжди можна залиша¬тися людиною. (Й.В.Гете).

8. Голос краси звучить тихо: його вловлюють лише найчутливіші вуха. (Ф. Ніцше).

Ведучий. Команди працюють, а я оголошую для вбо¬лівальників чергову гру. Називається вона «Снігова куля». Для виконання вимог гри запрошую до центра залу по три представники від кожної групи вболівальників, які шикуються у шеренгу в такому порядку: 1-й, 2-й, 3-й, 1-й, 2-й, 3-й, 1-й, 2-й, 3-й. Завдання: скласти колективну відповідь на дане запитання, маючи змогу додати у відповідь тільки одне слово, при цьому повторивши те, що було сказано попереднім гравцем.

— Потрібна чи не потрібна у школі література як навчальна дисципліна? Чому?

І.Я...

2. Я вважаю..,

3. Я вважаю, що ...

4. Я вважаю, що література ...

5. Я вважаю, що література у ...

6. Я вважаю, що література у школі...

7. Я вважаю, що література у школі як...

8. Я вважаю, що література у школі як навчальна ...

9. Я вважаю, що література у школі як навчальна дисципліна ...

10.Я вважаю, що література у школі як навчальна дисципліна необхідна

2. ...бо,.

3. ...бо змушує...

4. ... бо змушує людей...

5. ... бо змушує людей бачити ...

6. ... бо змушує людей бачити красу ...

7. ... бо змушує людей бачити красу слова ...

8.... бо змушує людей бачити красу слова й розрізняти...

9.... бо змушує людей бачити красу слова й розрізняти добро і зло, а також відображає справжні життєві цінності.

В едуч и й . Яка чудова думка! Наскільки приємно спілкуватися зі справжніми знавцями літератури, які ро¬зуміють її виняткове значення для людини!

Дякую гравцям за цікавий словесний марафон і прошу повернутися до своїх місць у залі, оскільки час перевіри¬ти роботу команд із картками.

Представники команд зачитують завдання й дають відповіді.

Висновки журі.

Нагородження учасників у номінаціях: « Найактивніший уболівальник», «Видатний гість», «Справжні знавці літе¬ратури».

Ведучий. Дякую за участь у нашому КВК усім не¬байдужим. Читайте книжки, любіть країну Літературію, а вона віддячить вам за це красою слова, наснажить на добрі вчинки.

Write a comment

Comments: 0